euuuwww!! tangan awak berpeluh lah!!

Posted by : normazuin jamaludin at 11:48 PM

dengan nama ALLAH yang Maha Penyayang. .


ahah!!. .siapa yang ada penyakit kuat berpeluh kat tangan sila angkat kening sebelah kiri sekarang!!. .
waaaahhhhh~~kenapa aku sorang je yang angkat kening dengan beria nieh??. .huhu
maksudnya aku penghidap tegar ke??
ohh~ tidakkk!!!
**pengsan tergolek2 macam dapat penyakit yang giler kronik gamaknya. .
LOL~ giler punya intro. .

okeyh. .aku selalu tertanya2 macam mana boleh berpeluh kat tangan ek??
ye. .memang semua orang berpeluh kot tapi tidaklah kerap nau nye. .
nak dicerita pengalaman memang banyaklah kan sebab aku salah sorang yang terlibat dengan penyakit kuat berpeluh nie. .
ops! kat tangan je oke. .kat tempat lain still under control. .hahah. .

masalah yang aku pernah face disebabkan tangan yang berpeluh ::

1) of course lah tak confident nak bersalaman dengan orang. .tangan basah kot. .ade yang akan cakap cenggini. ."euuuwww!! tangan kau geli2 lah!!'' =.=''
2) time jawab exam yang memerlukan tulis2 yang banyak, pen sampai boleh terlucut && tulisan jadik masya ALLAH tak terkata cantiknya.
3) pantang nervous sikit tangan automatik basah macam baru lepas basuh tangan. .
4) main hoki sampai boleh tercampak kayu hoki. .sama jugak macam main badminton. .sipi2 lagi nak kena orang. .tak sengaja lah punn. .
5) pegang hanphone time bergayut yang lama kompom boleh rosak handphone sebab peluh banyak && handphone masuk air. .(gempak je)
6) the latest harituh aku pi belajar amek lesen. .kehadiran plaknya guna thumbprint. .tapi malangnya thumbprint machine tuh tak dapat detect ibujari aku yang somel nie sebab basah. .

&& banyak lagi lah yang bersangkut paut dengan nya. .

yang aku tahu nama penyakit nie dipanggil Hyperhidrosis. .faktanya penyakit nie boleh berlaku hampir 1% daripada populasi terutamanya wanita. .ouh. .akulah salah suku dari 1% tuh. .huhu~
. .
pakcik google kata nak kurangkan kena buat pembedahan kat bawah ketiak yang tempat letak peluh2 utama. .haha. .apakah??
tapi resultnya 50-50. .kemungkinan nak hilang peluh tapak tangan memang tinggi tapi kat tempat lain plak yang akan take over. .
&& banyak lagilah. .

malas nak citer pasal rawatan2 dia yang aku tak bape nak paham tuh. .
sebabnya aku redha dengan apa yang ALLAH bagi kat aku sekarang. .
mungkin ada hikmah di sebaliknya. .mana lah tau kan. .
dulu memang aku selalu mengeluh. .but now, dah get used to it. .
setiap manusia tu pasti ada kelebihan && keKURANGannya. .
&& kekurangan tuh yang buat kita lebih menghargai diri sendiri. .kan2??

so for those yang sama masalah dengan aku kuatkan semangat && take it easy oke. .
persetan apa orang kutuk or cakap euuuww2 kat korang. .
SICK is a GIFT. .so, no worries(;

adios!!


p/s; i really2 wish that my future husband yang tak dapat detect lagi sampai sekarang boleh terima kelemahan aku && tak geli pimpin tangan aku. .hukhuk. .=.=''



:: till pingu meet cadbury ::


0 orang makan cadbury:

Post a Comment

kamu sangat cumel bila bacabaca;)
&& 2x lagi cumel bila kumenkumen;)
see!!dah cumey dah!!kumaoo!!